Tuesday 11 August 2015

GYM untuk APA?

Assalamualaikum,
10/8/2015
Isnin
5.30 PTG - 6.40 PTG

Lokasi: GYM Kementerian Belia & Sukan, Putrajaya.
Bayaran Masuk: RM 3.00

Haha!!! Pergh... cara intro dia bukan main nak formal kunun... Walhal tengah malas nak taip apa-apa... Ini pun aku paksa diri... Nak panaskan enjin dulu before telaah balik journal and susun ayat untuk JSA dgn chapter 1 yg baru sikit aku sentuh... Ada lagi dua chapter aku kena settlekan... Huhu.... Harap sir tak marah.. Aku bukan sesaje tak siapkan... Journal yang aku jumpa banyak yang tak kena dgn cita rasa aku... :) Sorry Sir... Jap... sir... Hijaz dah settle ke? Ni lagi satu hal... mamat ni elok je lepak sana sini.. Dah siap lah agaknya... Huhu.. Tahniah... Biasa ah.. dak dak dl ni... Aku slow learner... Amik masa nak faham something... Jadilah... daripada tak faham apa-apa.. atau tak nak faham apa-apa... Cakap pasal DL... aku teringat dekat dak Lisa pulak... Eh awekk... mana resultnya.... aku nak tahu... kita kan ada janji hari tu... Eheh.... Jeles mmg jeles... Tapi aku sedar tahap aku takat mana... Hahah.. Dari zaman sekolah lagi aku punya tahap biasa-biasa je... Tapi Alhamdulillah... Lepas satu persatu... Gagal? Itu perkara yang aku selalu alami... Tak kisah lah... dalam study ke, dalam hidup ke... aku merasa semua tu... So, aku dh lali... Sebab bagi aku... bagus apa... at least.. tak kecewa teruk... Kegagalan yang aku alami tu lah yang jadi kekuatan untuk aku... Bagus apa... Kan Allah dah kata... kita takkan diuji dengan sesuatu yang kita tak mampu... So yakin lah. :) Ada hikmah semua tu... Tapi kalau yg tak pernah merasa kegagalan bukan bermakna Allah tak sayang, tapi cara Allah uji kita semua berbeza-beza.... :)

So, cukup cukup sudah dengan membebel.. Cerita nya pasal GYM.. melalut bagi motivasi... Hahaha... Eh kejap.. masa aku tgh menaip ni bau semerbak kek milo aku dalam microwave ni. AHhaahah.... lapar.. huhu...

Jadi!!! Cerita pasal GYM... Aku pergi dengan Zahida!!! Budak mok yang slalu tanya sama ada dia gemuk atau tak... Fine... mana-mana kawan perempuan aku semua suka tanya soalan tu. Bila aku cakap diorang tak gemuk.. diorang nafikan... Bila aku cakap gemuk... tahu pulak sedih. Ahahaha.. K.. aku tak salah kan korang... Aku salahkan hormon korang... keeee... aku nak salah kan DNA??? HAahahahhaha.. gurau... Ustazah saya mintak maaf... Ampunn.... Saya kuat berguraau...

Kitorang pergi GYM kat pejabat ayah aku tu. Last aku masuk sana masa darjah 6. Masa tu gym tu tak seluassssss yg aku tgok semalam... Sempit baq hang. Barang banyak tapi tak teratur... Berhimpit-himpit. Dn dekat bahagia luar dia yg ada bulatan tu, dulu tempat org open table main ping pong. Tapi sekarang tempat main ping pong tu dah jadi tempat gym sampailah bahagian dalam... Pintu pon dia dah cabut... Dia dah tambah cermin bagai.. So luas lah.. Aku jakun sekejap smalam.. Yelah... design dia tak mcm dulu dahhhh... Terharu... Cumanya... dulu free... Skarang bayar.. huhuhuhu....

So, semalam aku and zida cuma cuba yang simple je... Sebab bnyak sangat alatan untuk abam sado... Boleh je kitorang nak try.. tapi takut... sbb baru lagi. Kalau boleh nak ada trainer.. baru berani. Karang terkehel ke apa... dah susah. tak memasal aku tak boleh masuk lab sem depan.. uhuhu.. parok.. dah lah aku rindu lab!!!!

Masa dalam GYM tu.. perempuan je semua.. so segan tu ada tapi tak segan sangat..Tengok lah... main suka hati kitorang je alih barang tu letak depan cermin .... sebab kalau buat depan dinding tak syok.. Ahahahaha....

Dah sejam lebih dalam tu.... Agak penat lah jugak... Kitorang amik peluang selfie... hahaah... Gila kau kalau tak selfie... rugi.. Aku bawak monopod pulak... Apa cer kan.. ahahah...

So, adalah dua tiga keping gambar... Daripada takde langsung...

Lepas je pergi gym... balik rumah aku rasa takde selera... Zida ada selera... huhu... Pastu smalam baru aku ingat... Aku kalau penat.. makan memang aku malas... Rasa kenyang je... Melainkan aku mmg tak isi perut langsung.. Tu ye mcm hantu aku makan.... Dulu masa kem kadet polis dulu... mana selera sangat nak makan... Sebab aktiviti dia lasak and memenatkan... huhu...

Tapi nasib baiklah... aku tak rasa sengal-sengal badan sangat.. sebab aku dah start workout minggu lepas sekali.. minggu ni baru dua kali termasuk yg pergi gym ni.. Total baru tiga kali aku buat... Okey lah... aku pon beginner... Dulu ye lah aktif sukan ni.. Sekarang masuk u aku malas nak join apa-apa...

Hahahaha....
Jadi... aku malas nak membebel banyak...
Aku kasi tunjuk gambar kitorang lepas workout... Penat...
Hahaha...

Assalamualaikum...







2 comments:

Unknown said...

Saya kasi 3 bintang. Hahahahaa 😂

Unknown said...

Saya kasi 3 bintang. Hahahahaa 😂

Kawan2ku ^.~