Friday 15 March 2013

Blurrr seketika... o(^.^)/

Blurrr... Atau dalam bahasa lain.. CLUELESS!
Hahaha.....
Ini kisah benar.. Dan telah berlaku..
Ia berlaku pada hari ini (15/3/2013)...























(Intro)
Aku, Farzana dan Syira...

 KAMI...
 Pergi sekolah hari ni, sebab nak tolong cikgu Azizah and Cikgu Roslina...

Aktiviti yang dilakukan hari ini:

- Sambung key-in markah "RAHSIA"...
-  Layan Facebook ----------Chatting dgn Farzana yg kononnya kami dah dewasa dan tinggal berjauhan.
- Tengok Syira ketawa------------Sebab dia layan blog org....
- Tolong print out-------------- Print Ikrar skolah, nombor dll..
- Layan youtube.---------------Jayeslee, Big Bang, Mastica, Westlife dll..
-  Main paper cutter---------------- Yang pasti nom 21 hilang~ =.=''
- Gaduh dgn budak2 --------------- Anak cikgu~
- Dan lain2.... ------------------- Ntahlah~

(StorySTART~!)

Masa tengahari (kot)... Kami semua lapar....
Jadi, selepas menerima RM 5 setiap seorang... 
Kami pun membuat keputusan untuk ke Petronas....

Buat apa pergi petronas???
 
Nak beli makanlah~
Takkan nak isi minyak kot~ ==''

Lepastu, 
masuk je dalam Petronas, mcm biasa...
Carilah makanan nak dibuat isi perut.... atau lebih tepat, untuk melantak...
Cari punya cari punya cari...
Tibalah masa untuk bayar....

Masa nak bayar ni lah CLUELESS tu berlaku...

Farzana bayar makanan dia...
Pastu Syira pulak bayar...

Dipendekkan cerita (sebab aku tgh pening kepala + ngantok + penat)... <--- Aku skip jelah eh? Hehe
Tibalah giliran aku untuk bayar....

Masa nak bayar ni,
Aku tunggu lah akak petonas(Petronas) tu dok scan bar code makanan2 yg aku beli...

Aku yg tengah CLUELESS n TAK SEDAr ni..
Tengahlah ushar dia punya total harga utk semua...
Aku tgok RM 7.00 lepas dia scan tu..
Tiba-tiba akak tu kata..

"RM 10.00" Aku pon.. Huh??? 
Kenapa sepuluh hengget?
Kenapa kat situ(aku tak tau nama natang tu) tulis RM7.00???

Then aku tnyalah..
"Dah kira semua ke?"
Akak tu angguk sambil sumbatkan makanan aku dalam beg plastik..
Aku pon, bayar jelah RM 10.00

Pastu, aku berdiri jelah depan kaunter tu lepas dah capai plastik yg berisi makanan aku tu..
Syira and Farzana tunggu jelah aku habis berurus niaga... 
Diorang senyap je..
 
Then akak tu cakap..
"Takde baki pun"
Masa tu... Baru aku sedar..
Dan akhirnya..
"HAHAHAHA..." ketawa aku meletus..
Adoi~~~
Macam manalah boleh blur tunggu baki duit?
Sedangkan aku mmg bayar cukup2 RM 10.00...
Huhu...

Bila tgok balik... kenpa RM 10.00..

RM 7.00 sbb NescefeMocha 2 tin + Keropok...
Lagi RM 3.00 yg menyebabkan hargan total nya jadi RM 10.00 sbb..
Akak tu kira asing yg Mee Hoon aku~
Adoi~
Punyalah leka~
Huhuhu...

   
Hari ni ..
mmg ketara sgt blur aku~
Adoi~...

Hahahahahahaha... 

Sekian.. *PENATLAH*                     


2 comments:

Nur Syahirah said...

hehehehehehehehe.... org kerja kat petronas skrng nie smua pelik2.. siap suruh kita tolong tulis resit...

larkspurpetak said...

tau takpe.. =='' pelik2 je..
Kadang2 menyampah pon ada...
Hahahahah

Kawan2ku ^.~