Thursday 16 January 2014

AKU BUDAK INDIE? | YES I AM!!!

Assalamualaikum...
Dah lama rasanya aku tak layan lagu indie...
Semuanya gara-gara satu kisah yang menyebabkan indie Malaysia terkubur...
Asalnya.. aku kenal INDIE BAND daripada sebuah stesyen radio yang dikenali sebagai XFM!!

http://xfm.audri.fm/
KLIK GAMBAR INI
Ye... sejak aku layan XFM aku dah tak rasa sunyi...
Jap.. Aku cerita mcm mana aku boleh kenal XFM

Masa tu ayah aku belikan radio untuk aku.. sebab aku ni jenis yang tak layan TV...
Kerja aku lepak dalam bilik kesayangan aku....
Sebelum aku ada radio aku layan pakai phone...

INI DIA PHONE KESAYANGAN AKU.. COMEL JE KAN... BEST!!


INI DIA RADIO KESAYANGAN AKU... DAH ROSAK DAH.... HUHU... MAKLUMLAH AKU PAKAI GANAS... BARU FEEL

Sebelum aku dengar XFM aku layan ERA.... Tapi tu lah aku tak gemar sangat dengan ERA sbb tak banyak lagu best.. Then bnyak bercakap lah... Tpi aku layan aje sebab itu je yg aku boleh tahan nak dengar... Masa tu bagi aku.. lagi elok aku layan ERA daripada aku layan HOTFM....

So... nak dijadikan cerita...
Satu hari tu... aku tengahlah betulkan siaran ERA.. tiba2.. masa aku tgh betulkan tu... Aku terkebelakangkan sikit... (FREKUENSI 103.0).. So disebabkan masa tu aku minat yang amat dekat HUJAN BAND!!!.. aku yang terkebelakangkan dekat radio yg aku tak kenal (XFM) yang kebetulan masa tu mainkan lagu HUJAN -BILA AKU SUDAH TIADA... Apa lagi.. aku stop aje dekat situ... Lepas habis lagu HUJAN dia bukak lagu lain.. Aku tak ingat lagu apa.. Yang pasti lagu tu best.. So aku biarkan je.. Saje nk try then nak tahu radio apa... Masa tu dia panggil X-FRESH FM.. Tagline dia masa tu .. "Kami tak hot...Kami cool".. Hahah
Sejak tu mmg aku dh tak layan radio lain dah.... Bye .. bye.. Adios!!

Haha.. mcm tulah kisahnya aku kenal lagu INDIE...
Sejak tu aku mmg OBSESI lah bak kata HUJAN....

Hahahah...
So.. sekarang sejak XFM kne tutup.. Ops tak tutup terus.. dia tukar jadi ONLINE RADIO... Adalah kes nya kenapa jadi mcm tu... Rasanya sbb "TAK DPT SAMBUTAN" katanya... Ceh.. Padahal baru nak bercambah... Haha.. Takpelah...Hilang dah zaman tu...

Apa-apa pun aku tetap suka INDIE.. 
Daripada lagu-lagu INDIE lah aku kenal macam2 perkataan baru BAHASA MELAYU... 
Memang sepanjang aku layan lagu INDIE akan ada KAMUS DEWAN..
Sejak tulah aku sukakan BAHASA MALAYSIA yang amat sangat...
Owh..
Aku layan INDIE masa 2007.. Aku rasa masa tu aku darjah 6 kot...
Hahah..
Aku percaya siapa2 yang layan INDIE susah nak ada geng...
Huhu

Tak kesahlah kata INDIEpandent....~
hhaha...

So kesimpulan... Aku Budak Indie.. (Walau apa pun.. takdelah aku kenal semua band)







INDIE~
#LIYANA


No comments:

Kawan2ku ^.~