Monday 22 July 2013

MOTOR

Assalamualaikum...


“Sebaik baik sahabat disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya” 
(H.R al-Hakim)

Ha....
Ni ada lagi cerita pasal kehidupan aku dekat MICET... haha

Berdasarkan ayat yg dekat atas tu.. Tujuan aku adalah untuk menyatakan yang aku jumpa ramai sangat2! kawan dan sahabat yang baik...

Alhamdulillah...
Rezeki aku nak merasa semua tu...
Salah satu nikmat daripada Allah... ^^

Buktinya... bila aku perlukan pertolongan.. ada je yang sudi membantu...

Antaranya:

-FATHIEN-:
setiap kali aku ada problem pasal MARA.. mesti Fathien cuba tolong aku untuk settle kan mara tu... Siap mintak tolong daripada mama dia untuk tolong aku... Lepastu.. setiap kali famili dia datang ada je lauk yang aku dapat... hehe

-NABIHAH-:
Yang Nabihah pulak selalu jadi driver kitorang... Biasanya dialah yang akan drive bawak kami ke sana ke mari di sekitar Melaka... Paling aku terharu dia tolong bawak aku pergi Pejabat Tanah dgn Majlis Daerah kot.. Kot lah untuk dapatkan setem hasil dengan matikan setem... Kalau tidak.. meroyan aku nak siapkan MARA tu... huhuhu....

-UMAIRA-:
Umai pulak dia hari tu tolong aku ambilkan surat yang ayah post dekat aku... Masa tu aku dengan Nabihah pergi matikan setem.. Memang dalam masa satu hari ramai gila yang tolong aku... Huhu..
Nampak sangatlah aku ni selalu menyusahkan orang.. Huhu

-SITI-:
Siti pun selalu sangat tolong aku... Kesian jugak lah dekat dia sebab selalu susahkan dia... Hari tu dia balik Parit Raja, Johor untuk settlekan MARA dia... Aku pulak menyusahkan dia dengan mintak dia tolong belikan setem hasil...

-KAK HUSNA-:
Kakak kesayangan aku ni pulak... aku kerja dibawah dia ... kerja aku jual top4... Haha... Tak sangka SEM 1 pon dah mula bisnes lah aku ni.. haih... Owh.. Kak Husna lah yang tolong aku bagi semangat... Tolong aku bank in kan duit dekat Siti masa yang setem hasil tu.. Banyak lagi lah... Kak Husna dengan KAK AM lah yang tolong mintakkan tanda tangan dekan.. hehe...

-ABANG EMI-:
Haaa.... ini lah watak utam untuk entri "MOTOR" ni... Abang Emi sebenarnya fesi aku... Kan aku dengan Siti kan nak settlekan MARA... so, yang Siti ni pulak... ada satu dokumen dia tak ada tandatangan org kerajaan.. Oleh kerana aku dengan Siti lepak cafe malam tu... Aku terfikir nak tolong Siti dapatkan tanda tangan tu dekat ADTECH... Masa tu aku terfikir offer abang Emi pasal motor tu... Akhirnya malam tu jugak kitorang mintak kunci.. Tapi bukan ambil kunci motor tu dekat abang Emi.. kunci tu dekat budak batch kitorang lah... Si, esok tu....

Aku dengan Siti, pagi2 sebelum kelas... dengan muka yang tak tau malu... Yang masa tu.. kitorang keluar nak ambil motor... sampai aku punya phone tertinggal.... Dengan selamber badak.. cari lah motor abang Ei yang tersadai depan asrama lelaki.. memang masa tu berdebar lah.. sebab budak lelaki mmg ramai... masing2 nak ke kelas... Jadi.. kitorang pon merempitlah... Walaupun hakikatnya ada keraguan disitu... keadaan motor tu yang meragukan jiwa dan raga... kesemputannya sangat ketara... Tapi Alhamdulillah.. sampai jugak dekat ADTECH tu...

Jap..jap... sebaik je sampai.. aku pun tanye lah guard tu dekat mana kami boleh ambil tandatangan tu... Borak punya borak.. bila nak gerak je ke tempat yang guard tu cakap... Dah ready dah ni nak pecut... MOTOR TU MATI DAAA... akhirnya keluar lah ayat ni daripada mulut guard tu... "Woi! Korang ni reti bawak motor ke tidak?!" Aku dengan Siti pun jawab lah.. "Reti... minyak motor ni ha yang habis... Tegok ni dah E". Haha... macam apa je.. akhirnya.. motor tu kami tinggalkan dekat pondok guard tu... hahaah...

Bila nak balik dekat MICET... mtor tu elok ... haih... Last last... terlewat masuk kelas Computing... nasiblah Miss tak kesah...

Habis je Coputing kitorang pergi balik dekat ADTECH... tapi sebelum pergi tu.. kami dah soal selidik dulu tokei motor tu... ahha... lepas soal selidik.. terus elok pulak motor tu... agaknya motor tu rindu tuan dia kut... haha.. *Haila abang emi.. tu la... jgn ckp kuat2 nak tukar motor.. kan dah majuk motor tu..*

-DAUS, HIJAZ, AMIRUL-:
Diorang pun banyak jugak tolong... hehe...


At the end... berjaya jugak misi untuk hari tu selesai.. Hehe.. LOAN MARA aku pun settle...

____

Kesimpulannya.....
Duduk dekat MICET ni... tak rugi...
Sebab apa...

orang2 dia semuanya permah, pemurh dan suka tolong orang.. eheh...

Aku tersangatlah suka suasana MICET ni...
So, itu jelah cerita aku..
THE END...

ASSALAMUALAIKUM
^^

No comments:

Kawan2ku ^.~