Tuesday 5 April 2016

SKM Pagoh, Johor (Pengalaman InTERN)

Assalamualaikum.
Waktu aku menaip ni aku kat kilang Aro-*//a yg menumpang MOA Pagoh. . Hahah well aku tak gemar sangat intern kat sini. Sebabnya ada lah hal sikit. Tapikan, aku suka pekerja dekat Pagoh. Aku jugak suka budak-budak SKM Pagoh ni. K aku brief sikit pasal tempat aku Intern ni.

Before dapat tempat Intern aku mohon bnyak. Tapi yang ada harapan cuma dua tempat je. Aku nak sangat-sangat dapat Intern kat area Bangi. Dekat sikit dengan rumah aku. Tapi takde rezeki dekat situ. Aku redha dapat tempat aku yg sekarang ni. Perghhh dari awal lgi aku tak rasa sronok. Mungkin sebab aku mmg dah berharap tinggi sangat.

Hahah. Tpi kan aku malas lah nak cerita pasal Intern ni sebenarnya. makanya marilah kita cerita kisah dekat asrama yang aku tinggal dengan partner aku. Ahahaha.

Ehem ehem...
Kisah dia begini. Aku dengan Biela dipindahkan ke cawangan Pagoh.
Dan kitorang telah dimaklumkan bahawasanya asrama dekat situ cuma ada LELAKI SAHAJA!
Dan bilik kitorang adalah di bawah TIADA ORANG aka JIRAN.
Dan hanya DUA PEREMPUAN. Aku & Biela.
Itu je. Campur MAK, KAK IJAN, & MAK JAH adalah perempuan dalam 5 orang. Itu jelah yang ada. Yang memang duduk asrama DUA JELAH. Aku n Biela.
Heheheh

MAK tu pekerja dekat asrama SKM ni. Dia lah yang selalu bagi makan kat anak2 SKM and kitorang berdua. Not bad lah makanan dia. Orang kampung kalau dah masak. Perghhh kecur air liur. MAK dikenali sebagai MAK atau MAK RAM.  Tak lama lepas tu dalam sebulan lebih ada lagi sorang yang datang bantu MAK kat dapur. Yakni MAK LONG. Akak kepada MAK. Muka sama je dedua. Takde Beza. MAK je yang gengster sikit. hehehe. Tapi Baik.

Then kat asrama ni orang yang kitorang memang rapat adalah dalam dua orang. Dua orang ni je yang ada contact selalu. Biasanya hal hal asrama ah. Nama doprang berdua IZKA dan DAUS . Diorang ni dekenali sebagai budak cendawan. Tapi bukan diorang je kitorang kawan ramai lagi. Cumanya yg berdua ni je yg mmg betul rapat. Kawan yang lain namanya Bob (Clone Daus Pagoh), Hairi (Clone Izka), Samad (Clone Fathien), Arip (Clone Banglong), Naim (Budak Siyez Arr), Afiq (Budak Kecik Pagoh) Din, Rabbani (Clone Bagak Statik), Fuad (Clone Taiko), Aidil (Budak Cakap Low Volume).

Diorang ni pada aku, baik semuanya. Kalau nak jahat pon takat nakal budak lelaki. Tapi nakal diorang tak menyakitkan hati. masih terkawal dan menggembirakan. Sebab sekali diorang dah start meloyar buruk. Perghh mmg tak nampak matalah aku ketawa and senyum. Hahahaha. Sengal.

Then lupa nak cerita kat tempat kerja aku ada 3 pekerja tetap. Mereka dikenali sebagai Cik Awie (Ckp Kasar tapi Baik), Kak Lin (Nampak manja tapi taiko), and Fairuz (Pendiam).


So itulah pengenalan pasal kat pagoh ni. Ini baru part 1. Lepas ni ada lagi aku nak cerita. Banyak doh. Dah namanya duduk asrama lelaki. Memang ada je lah benda pelik2. Prank2 tu biasa ah. Hahahah.
K next part esok kot. In Sha Allah. 

Assalamualaikum. Muahh.


No comments:

Kawan2ku ^.~