Sunday 28 June 2015

Bisnes Melukis Doodle

Alhamdulillah...
Tak sangka ada jugak duit masuk... walaupun tak banyak mana. Tapi ada masuk permintaan daripada kawan-kawan. Sebab aku tak kasi tahu pun orang lain pasal hal ni.
Aku baru bukak untuk kawan-kawan terdekat.
Kiranya ni sebagai permulaan.
Dan kiranya ni sebagai tempoh waktu untuk aku berlatih sebelum aku betul-betul nak mulakan bisnes Totebag Handmade tu.
So...
Ceritanya bermula,
apabila kawan aku SITI SUHADA OMAR KAMAL ni... mintak aku lukiskan doodle untuk dia. Sebab dia nak order totebag dari satu IG ni.
So at first ingat nak buat free je. Tapi bila dah siap, rasa mcm tak patut kut bagi free, sbb bnyak betul dugaan masa buat tu. Hahahah Kejam kan aku.
Lagi pun aku ikut pesan ayah aku.... Dia yang suruh aku mintak payment untuk setiap lukisan yang aku buat. Katanya "Rugi Ooo". So , dek kerana itu... aku pun tebalkan muka. Alaaa.... aku bagi murah je pun. RM 2++ depends on kepayahan nak siapkan lukisan tu dan belas kasihan aku.

Hahahah.... so... sekarang ni.. baru ada 4 pelanggan. 2 dah settle. Lagi dua otw. Terpaksa tangguh kejap. sebabnya ink pen habis. Esok aku nak pergi beli brang. Senang nanti.

So, ni yang dua yang aku dah settle.

 
Requested by : Siti Suhada
Date: 27 June 2015

 
Requested by : Athirah Hanafi
Date: 27 June 2015

So,,, that's it. Aku cuba nak teruskan benda ni. Dan kalau aku dah ready, Aku akan kasi tahu pada dunia. AHahahahah...
Adios

2 comments:

ahmad afiq said...

wah, baru tahu ada blog. woha!

larkspurpetak said...

Ha ah... dh lama dah ada blog... rajin blogwalking. ahaha

Kawan2ku ^.~