Tuesday 8 October 2013

# BELANJA #

Gambar hiasan

Woah...
Pecah rekod aku hari ni...
Satu hari ada je yg sponser aku makan...
hehehe...

Siyes rasa awesome...'Rezeki jgn ditolak'
Hohoho...

Meh lah aku cerita dari awal..
(BLOG NI KAN DIARI AKU)



Pagi tadi ada kelas Pengajian Islam...
So, rushing lah nak ke kelas sbb kelas start pukul 9.
Tapi akhirnya, kelas dibatalkan... atas faktor2 tertentu..
Dugaannya.

So, aku, siti, daus, amirul, aisyah, dgn anis lepaking dekat cafe student.
Memang hari ni aku sengaja tak bawak duit.
Sebab tinggal RM50 je..
Nak nak hutang aku banyak.




 Senarai hutang aku dengan :

Aisyah
RM 3.00 (NASI)

Kak Fish
RM 1.80 (AIR TIN)

Siti -
RM 2.80 (NASI) , RM 1.70 (100 PLUS)
Nabihah
RM 56.00 (BUKU) , RM 15.00 (SEWA.KERETA) , RM 2.80 (SEWA.KERETA)



Masa tu aku guna duit siti...
Lepastu aku buat muka sedih dekat Daus... Last2 dia belanja aku dgn siti air... HOHOHO...

Then, lepas makan, rushing gi klas...
Tapi cancle lagi...
So, lepaking kat library...

Oh ye,
Satu hari Daus dengan Aisyah 'mengucing' dekat aku pasal ROTI...
Nasiblah ROTI tu comel.. Kalau tak... Ku tangan-tangan DAUS dgn AISYAH...
Hahaha

Then, pergi pulak kelas PCP/CPP... Tutorial...
Masa ni, Siti belanja aku lagi, belanja air tin... Woah.... Sedap weh.. 100 plus.. hehe

Masa dm klas, aku pun prgi lah cari Amirul nak tnye dia satu soalan yg aku tk faham sebab Miss Sya telah pun dikerumuni oleh ramai student nya. Huhu...

Masa tgh bincang pasal soalan tu dgn Amirul aku terdengar ada org panggil nama aku.
"Yana...., Yana...., Yana....."
Punyalah aku berusaha mencari ...
Rupa2nya kat sebelah aku je.. Abang Hijaz....
Hijaz cakap dia nak belanja aku aiskrim sprti yg dijanjikan masa minggu lepas
(Yelah semalamkan aku tuntut... tapi dia pose... tak bawak duit... huhu.. Segan.. Y^Y)

Then lepas habis kelas PCP/CPP Hijaz pun ajak lah gi cafe staff...
So, merasa lah aku makan aiskrim yg sedap tu..
heheh...

Lepas tu, pergi pulak kelas EG, masa kelas ni aku busy mengajar org. So mcm tak buat apa pun.. Sebab kerja dah siap... Hehe..

Lepas habis kelas EG, kelas Pengajian Islam, ganti yg pagi tadi punya.
Aku masuk lambat. Rasa mcm rugi pulak. Sebab ustaz bnyak cerita best. Huhu
Tapi takpe, tertinggal sikit je...

Apa-apa pun aku satu hari ni memang tak mengantuk pun..
Mcm ajaib je...
Hari ni merupakan hari yg aku paling fokus dalam kelas... Semua kelas eh.... YEAY YANA! Hahaha...

Then, habis je kelas Pengajian Islam (ROTI jalan belakang aku.. heheh)

Masa ni Aisyah pulak belanja aku makan.. HohoH!!!
Again!!! Ramai gila belanja aku..
Satu hari tak keluar dompet... Apatah lagi keluar duit... ^^

Kemuncaknya, Amirul pun belanja aku...
Dia belanja air... ehehhe...
Rasa ajaib lagi sekali sebab  Amirul belanja!!!! HEEEEEEEE...

So, kesimpulannya, hari ni hari aku save duit aku..
^w^

Akhir kata,
ALHAMDULILLAH..
& Terima kasih sahabat...

PAPE PUN HARI NI ABANG2 AKU TIGA2 BELANJA AKU!
REKOD BARU!!!!!

AMIRUL , HIJAZ , FIRDAUS

Hahhaha...
Assalamualaikum

YB:
LIYANA...



No comments:

Kawan2ku ^.~