Saturday 14 September 2013

WARKAH

Assalamualaikum. :) 

hi, 

aku Siti. aku kawan baru Yana kat MICET ni. Aku kenal dia masa Minggu Silatur Rahim (MSR). Dia satu group dengan aku. Lepastu ntah macam mana aku boleh pulak TER satu kelas dengan dia. Then TER rapat dengan pulak dengan dia. Ntah la.aku rasa memang jodoh kot,aku nak berkawan baek dengan dia. dan ini KISAH AKU.

"aku sedih, aku menyesal, aku takot, aku saket, aku tenang..
semua aku rasa sekarang ni. aku perlukan seseorang yang
paham aku. aku nak dia rasa apa yang aku rasa.
aku sedeh sbb hilang dia. tapi aku lebih rasa tenang.
Ya Allah.. bantu lah aku. hilangkan semua rasa-rasa pedih ni.
gantikan semua itu dgn kebahagiaan, kebahagiaan di sisi Mu.
aku buat semua ni, untuk kebaikan aku. aku dah taknak fikir
lagi benda benda yang remeh temeh. aku kena korbankan
perasaan aku, untuk masa depan, untuk Allah. takda siapa yang
boleh bagi aku cinta yang Tulus selain Allah.
aku kena kuat! aku kena Sabar. ini yang terbaik untuk aku.
Tapi..
aku tak sekuat itu. aku tahu, perpisahan ini
adalah jalan yang terbaik untuk aku kembali bertaubat
kepadaMu, jalan yang terbaik untuk aku menjadi hambaMu yang
lebih baek. aku tahu kesedihan yang aku alami sekarang
hanyalah mainan perasaan.
aku nak jadi yang terbaik untuk mama dgn abah. aku nak
buktikan yang aku boleh bejaya dalam hidup. aku nak jaga mama
dgn abah. aku nak balas jasa mama dgn abah. aku dah taknak
fikir lagi benda yang aku patut aku fikir masa aku tengah
belajar. ada banyak lagi perkara yang aku tak tahu. banyak
lagi ilmu Allah yang aku tak ada. aku nak jadi hamba Allah
yang terbaik. aku nak jadi umat Rasullullah yang terbaek.
aku taknak jadi orang2 yang derhaka. aku tahu, aku banyak
dosa. aku rasa dosa aku terlalu berat. Aku malu dgn Allah.
aku sangat sayangkan dia. tapi aku Terlalu SAYANG, CINTA
kepada Allah. aku sayang diri aku. aku nak jadi baek.
aku dah taknak jadi jahat. aku takot mati. amalan aku tak
cukup, bahkan dosa aku lagi banyak dari amalan aku. aku nak
hidup dalam keredhaan Allah. aku taknak hidup dalam kemungkaran
Allah.
Ya Allah. TOLONG AKU,BANTU AKU. hantarkan kepada aku orang2 yang
boleh membimbing aku kearah kebaikan dan bukan kejahatan.
disini aku bersyukur sbb Kau beri aku Kawan-kawan yang baek.
yang boleh beri aku tunjuk ajar.
kau temukan aku dgn orang2 yang seperti aku. mahu
mencari hidayah dan petunjuk Mu.
disini, aku BERSYUKUR.
aku kuat untuk melawan nafsu dan aku tinggalkan dia
UNTUK MU YA ALLAH. dan aku berjanji. dia bukan lagi siapa-siapa
bagiku.
Alhamdulillah. terima kaseh Allah.
Kau Maha Pengasih Kau Maha Penyayang."


waktu ni, aku tak tahu nak cari siapa selain Yana. Aku cuma selesa bercakap apa yang rasa kat dia je. Walaupun dia tu senget sikit, tapi tu lah..senget-senget pun aku sayang. budak kecik yang tak matang aku layan macam adik sendiri dah. haha. okay lah. itu je kot. ni pun aku Yana bagi aku post kat blog dia dan aku hanya ikut apa yang dia suruh. dan satu lagi, sekarang aku rasa lebih tenang dan lebih rasa dekat dengan Allah bila kita TINGGALKAN PERKARA-PERKARA YANG LAGHA. sekadar berkongsi cerita. :) Wallhualam.

No comments:

Kawan2ku ^.~