Thursday 15 August 2013

CERITA-2

Okey...
Assalamualaikum...
Kali ni ye..
Aku menaip cerita ni sama macam aku menulis diari..
Waktu ni aku terasa "JIWA AKU KOSONG"
Sedangkan esok ada exam...
Entahlah...

Aku macam tak ada mood sbenarnya...
Hari ni semua ketawa, senyum aku semua FAKE...
Yup...
Donno lah apa yang aku fikir dan rasa...
Aku tak ada masalah pun...
Cuma...
Entahlah...
Perasaan yang aku tak dapat nak terangkan secara jelas...

Bosan...

HA.HA.HA

K lah.. aku nak cerita serba sedikit kisah yang berlaku untuk semalam (14/8/2013) dan hari ni (15/8/2013).


SEMALAM:
(14/8/2013)

Aku dengan yang lain macam biasa aku bertandang dekat cafe...
Semalam pun aku memang tak ada mood nak ulangkaji pun Technical Math...
Sampailah abang aku (ABANG HIJAZ) tegur aku...

"Weh, belajar..."
"Malas lah"
"Ish... Aku tak boleh lah, tak tengok, orang tak belajar"

Haha... masa dia cakap ayat tu.. Aku dengan Sya ketawa...
Sebab apa.. sebab kitorang terfikir meaning ayat tu macam tak kena...
Lepas aku, Hijaz, dengan Sya cuba nak selesaikan isu "AKU TAK BOLEH TAK TENGOK ORANG TAK BELAJAR" tu...
Baru lah kitorang tau maksud ayat tu.. haha...
Hijaz yang cakap pun geleng kepala je...
Maksud ayat tu... Dia kena tengok orang tak belajar...
Haha...
macam apa je...

Then, semalam aku belajar sesuatu...
"KALAU TAK TAU, TANYA"
Yup... Abang Hijaz dah bagi kesedaran dekat aku...
Kalau kita rasa kita tak tau.. Jangan pura-pura tau...
Kalau tak tau tanya...

Sebenarnya aku tak ingat punca cerita yang satu ni bermula...
Yang aku tahu...
Hijaz mintak kitorang ingatkan dia balik pasal Alif Ba Ta...
Aku sikit pun tak rasa nak ketawa pasal hal ni..
Bagi aku benda ni penting...
Kalau kita tak tahu kita perlu bertanya..
Tapi dalam kes ni., Hijaz bukan tak tahu langsung... Dia cuma terlupa..
Tapi seronok ajar dia blajar Alif Ba Ta...
Terasa macam ajar adik..
Hihi... Hijaz jangan marah... Nanti kalau kau nyanyi lagi Sumaiyah aku akan berbangga berkawan degan kau..
Hehe...

Apa-apa pun Hijaz... kalau kau ada ilmu nak kongsi dgn kitorang, kau curahkan lah..
Kau kau banyak ilmu..
Huhu.. kongsi-kongsi lah...

Amirul dengan Dafi semalam tekun je belajar...
ANa apatah lagi... kalau dah pasang "TAK DENGAR! TAK DENGAR!" dia.. memang TAK DENGAR lah jawabnya bila orang panggil.. Haiah..
Aku ngan Hijaz duduk tercongok jelah...
Eh.. ada jugak blajarnya... Refresh balik (NO SOLUTION)

Siti pulak "MERAJOK" hahah.. konon nya...
Tapi Siti belajar...
(seronok kau ye.. haha)

Reshini pulak macam biasa.. sibuk memberi tunjuk ajar... hehe..
Budak pandai memang selalu popular.. hihi
Tabik you Reshini ^^

Sya! Yeah! Sya! Thanks sebab ajar yana dari bab1 sampai lah 4...
Kalau tak.. memamg semalam yana tak blajar apa pun...

Yang pasti... SYA DGN HIJAZ lah yang paksa aku belajar..
(Diorang mungkin tak perasan yg aku menglami kemalasan yang teramat sgt.. ehhe)

Hmm.. cerita utk hari ni (15/8/2013)
tak dapat nak cerita sebab SITI dah ajak aku melepak depan blok C.. hehe
Tata
Assalamualaikum




No comments:

Kawan2ku ^.~