Monday 6 May 2013

Lagi Lima Tahun (Giliran Kami Pula)

Apa yg aku merepek ni??? Hehe

Seperti yang semua tahu...
Khususnya rakyat Malaysia..
.
Pada 5 Mei 2013, selesai sudah proses mengundi.
(Negara_DEMOKRASI)
Dan keputusannya pun, semua dah tahu. (EA?)
Owh...














Aku merupakan golongan remaja yang masih terkial-kial dalam isu politik.
Dulu aku menganggap,  

 



"Takpe, aku kecik lagi. Tak payah ambli tahu tentang politik".






Tapi, aku rasa, aku silap...
Sebabnya, timbul satu kesedaran....
Bahawa, lagi beberapa tahun aku bakal mendaftar sebagai pengundi.
(SAYA_WARGANEGARA_MALAYSIA)

Ye, baru aku sedar...
Mengundi merupakan satu tanggungjawab...
Aku tahu kenapa ada yang mengambil jalan tengah untuk tidak mengundi..
(FAHAM-FAHAM_SENDIRI)

Haha... Gambar mcm ELIRP.... (Sila fahami sendiri)
Tapi, rasanya, tak patut kut abaikan tanggungjawab tu...
Kalau bukan kita... Siapa lagi? Orang luar ke yg nak mengundi untuk pilih pemimpin dekat negara kita ni? (Ceh... !@#$)

Bagi aku... pilihan raya tahun (2013) ni adalah yang paling 'awesome' .... haha..
Sebabnya... Banyak drama di situ...
Rasa macam tengok movie...
(Tadi kata drama... lepas tu movie pulak...)

Oleh sebab itu, sama-sama lah kita... (Terutamanya kanak2 yg malaih nak fikir pasal politik ni).... Renung-renungkan... Apa yang terjadi sebenarnya...
Perlu fokus semasa berfikir... hehe...
Sekali lagi... daripada aku...

Lagi beberapa tahun... Aku akan mendaftar sebagai pengundi...
(Banyak kali aku ulang.. Haha)
Lama lagi lah.. huhuh
Bila ni? Huhu...




(Perasan tak.. aku cakap merapu? Sebab pale otak aku tengah serabut.. Tangan aku sakit... =='')



Jadi.. kepada NSS.... dan FAMEERA... jom!
Kita mengorak langkah!
Hari ni orang kata kita belum layak untuk masuk campur dalam hal-hal politik ni...
Alasannya...


"Korang belum cukup umur lagi. Tak payah nak sibuk"


Jawapan aku... "So what?" 

Haha...

Kalau kami ni tak boleh masuk campur...
Kenapa dalam subjek SEJARAH TINGKATAN 5...
Kami perlu belajar... Tentang hal-hal berkaitan pilihan raya? Mengundi?

Heh~

'Mereka' menjawab...

"Dah tu yang ada dalam buku teks.. Kena lah belajar."

Amboi.. jawapan~ (Sabar jelah) Haaa...
Sory lah... Malas dan bosan nak dengar alasan jawapan kamu...
Alasan lain takde ke 'kamu'?
Nah... untuk kamu yang mahu menjalankan tanggungjawab..

Tahniah.. Anda merupakan contoh yang terbaik...
Undilah mereka yang terbaik... Yang amanah...

Sebabnya... ini untuk masa depan kita jugak..

PS: Undi itu rahsia... hehe...

Sekian...
Lagi 5 tahun! Tak sabarnya!

2 comments:

Unknown said...

Oh yeah ! marilah kita bersatu hati ke arah kemajuan MALAYSIA yeah yeah !

larkspurpetak said...

That's true! Mari mari! Mai mai! Haha...
Sabrina! Kita generasi baru!
Kita perlu lakukan sesuatu... hehe.. ;)

(HARI SUKAN) <-- Kotak... :3

Kawan2ku ^.~