Friday 29 March 2013

SPM 2012 (My Result)

Assalamualaikum.. ^^
Haa... Tajuk pon.. hmm.. Erk... Okey2.. Fine..
Baru hari ni ada keberanian nak cerita pasal result SPM aku...
Sebabnya.. Result aku tak lah gempak. Hehe..
Tapi.. Alhamdulillah lah.. Sekurang-kurangnya aku puas hati.. sbb usaha aku tak lah sia-sia selama ni.. 
^^

Berdasakan gambar budak kecik kat atas sebelah kanan...(hehe)
Macam tu lah perasaan aku bila nak cakap pasal result SPM sendiri.. hehe.. Macam-macam rasa..
Macam-macam reaksi.. Hohoho..

Walaupun, hakikatnya.. tak sanggup nak cerita result sendiri.. Tapi.. huhu.. Tengoklah result ku ini.
 



Haha.. Kan dah kata.. Tak lah gempak sangat..
Tapi berbaloi lah dengan usaha aku..
Sekurang-kurangnya aku tau.. 
Aku tak lah bodoh sangat.. Hehe...
Cuma kurang menguasai benda yang aku belajar...
Yang paling aku gembira... keputusan subjek BAHASA MELAYU dan ADD MATH~!

Aku seronok dengan gred BM aku.. Hehe..
Sebabnya... BM aku dapat A+ ...
Part paling best tu... Hanya dua orang je dalam sekolah aku yang dapat A+ dalam subjek BM..
Agak terkejutlah di situ..
Cg. Noraikha yang bagi tau...

Last-last.. Aku dapat tau...
Orang yang turut dapat A+ dalam subjek BM tu... ialah! KAWAN AKU SENDIRI~!
Dia merupakan pengerusi kelab BM... hehe...
Yeay!
Tak sia-sia kita berdua merajinkan diri tolong Cg.Noraikha hias bilik BM ^^
Alhamdulillah..
Mungkin berkat doa cikgu....

Terima kasih cikgu...

Kalau subjek Add Math pulak..
Aku gembiralah jugak...
Bukan gembira biasa... Tapi gembira luar biasa! 
Sebabnya.... selama aku belajar Add Math... mana pernah aku nak dpt gred bagus macam dalam result SPM..
Kebiasaannya.. Add Math aku.. aku akan dapat.. D, E dan kadang-kadang tu G~!
Huhuhu..
Masa trial SPM hari tu pun.. hmm..
Add Math aku E~!
Huhuhu....
Tapi..... lepas Cikgu Narizan cakap dekat aku yang aku sebenarnya mampu...
Alhamdulillah... Add Math aku lepas!

Sebenarnya Cikgu Narizan pernah cakap...
"Liyana.. Saya tau awak mampu.. Paling tidak pun awak mampu dapat B dalam subjek Add Math."
(lebih kuranglah ayat dia macam tu)
Alih-alih... Doa Cikgu Narizan menjadi kenyataan! Memang aku dapat B dalam Add Math! Wow!
Aku sendiri terkejut dengan gred Add Math aku hari tu!
Langsung tak terfikir yang Add Math aku boleh lepas... Naik mendadak betul!



Betul cakap ayah.. Kalau kita hormat cikgu... Ilmu senang masuk... Doa cikgu tu penting... Cikgu tu pendidik.. Dia yang tolong sampaikan ilmu untuk kita...... 

Huhu..
Subhanallah... Bertapa hebatnya seorang guru itu... Ingat senang ke nak jadi guru? 

Aku bersyukur sebab subjek asas (BM, BI, SEJ, PAI, MM) aku dapat A... 

Sebenanrnya.. subjek BI lagilah.. Aku asyik bayang gred BI aku B.. Sebabnya... Masa UPSR dengan PMR.. BI aku lah yang dapat B. huhuhu...

So... malas nak cakap bnyak.. Aku letakkan jugak result UPSR.. PMR.. TRIAL SPM.. SPM...
Okey.. ^^ 
Bagi adik-adik yang akan mengambil peperiksaan SPM.. Jadikan teladan ye..
Jangan jadi macam aku... Belajar last minit.. 
Rajin-rajinlah menelaah buku.. Jangan jadi macam aku.. Dah kena marah, baru tergedik-gedik nak belajar.. Huhu....
Jangan sampai, menyesal pulak... Okey? Belajar rajin-rajin.. Banggakan mak ayah ..... ^^





Ini dia result aku...
 
 UPSR 2007
 PMR 2012
 SPM 2012

TRIAL SPM 2012

BAHASA MELAYU_________________76____________A- ___________(meningkat)
BAHASA INGGERIS________________75____________A-____________(kekal)
PENDIDIKAN ISLAM_______________70____________B+____________(meningkat)
SEJARAH_________________________81____________A_____________(menurun sikit)
MATHEMATICS____________________74____________B+____________(meningkat)
ADDITIONAL MATHEMATICS________43____________E_____________(meningkat)
PHYSICS__________________________55____________C_____________(meningkat)
CHEMISTRY_______________________46____________D_____________(meningkat)
BIOLOGY_________________________47____________D______________(meningkat)





_________
Sebelum tu.. Bukan cikgu je yang menyebabkan aku boleh berjaya...
AYAH ^^ KAWAN2 ^^ CIKGU yang telah bersusah payah membantu aku selama ni.. 
Di kesempatan ini.. Aku nak mengucapkan banyak2 terima kasih sebab membantu..
 

Ayah... terima kasih.. ^^ Tak sia-sia ayah hantar Kak yah pergi sekolah pagi, petang, siang, malam... Huhu..

Cikgu-cikgu pun.. terima kasih sebab bekorban masa untuk kami sehingga sanggup buat kelas waktu malam.. Huhu..^^

Kawan-kawan pon.. terima kasih sebab bagi tunjuk ajar n kongsi ilmu dengan aku... ^^

Alhamdulillah.. Allah SWT telah memakbulkan doa aku.. ^^ Alhamdulillah...
Alhamdulillah... Subhanallah... Allahuakhbar!



Okey lah.. dah mengantuk dah ni.. Assalamualaikum...



-Yana.LP-


(Akhirnya, aku berjaya buat ayah aku gembira. Hehe.. Mana tak gembira, dapat bergambar degan pengetua sebab nama aku naik sebagai pelajar cemerlang.. Hehe..) 
(Boleh pulak lepas aku terdengar n terbaca nama aku pon tersenarai, aku menangis.. then aku tnye Izati. betul ke tu nama aku tadi.. Izati kata betullah..hehe.. sbb tak percaya dengan apa yang aku dengar n lihat.. huhu. *cembeng*)

 

2 comments:

tinyme said...

congrets~~!!
heheehehhe
walaupon aq x dpt gmbr ngn pengetue..
but..still aq happy n bangge sbb kwn aq berjaye...
jgn menagis lagi yana..
hehehehehe

larkspurpetak said...

Huhuhu.... tinyme... Menangis tu kan lumrah.. heehehe (cover)

Kawan2ku ^.~